طراحی بازی های شناختی با قابلیت سنجش و سنجش تمرکز و حافظه کودکان و نوجوانان


مدیرعامل یکی از شرکت های دانش بنیان در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران از استفاده از بازی های شناختی این شرکت در مدارس برای سنجش و سنجش پارامترهای توجه، تمرکز و حافظه کودکان و نوجوانان خبر داد و گفت: علوم شناختی، روانشناسی. ، تجزیه و تحلیل داده ها، هوش مصنوعی و بازی.

به گزارش ایسنا، دکتر هادی مرادی مدیر عامل شرکت دانشبانی گفت: بازی های شناختی این شرکت در قالب بسته های وب و با هدف ارزیابی و بهبود عملکردهای شناختی به مشتریان ارائه می شود.

وی افزود: از این بازی ها به عنوان مسابقه در مدارس برای سنجش و سنجش پارامترهای توجه، تمرکز و حافظه کودکان و نوجوانان استفاده می شود. این بازی ها همچنین به کودکان دارای ناتوانی هایی مانند اختلالات یادگیری یا بیش فعالی و اختلال کم توجهی در قالب بسته هایی برای بهبود عملکرد شناختی ارائه می شود و در کلینیک ها مورد استفاده قرار می گیرد.

مدیرعامل این شرکت فناور مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در تشریح مزیت های رقابتی این شرکت گفت: بازی های شناختی که قابلیت ارزیابی دارند عمدتاً در خارج از کشور تولید می شوند و با حداقل هزینه گران هستند. قیمت محصول کمتر از محصولات مشابه است.

دکتر مرادی خاطرنشان کرد: محصولات خارجی نیز وضعیت کاربران را با جوامع عادی خارج از کشور مقایسه می کنند که ممکن است با جامعه ایرانی متفاوت باشد، اما محصولات شرکت ما وضعیت شناختی افراد را بر اساس افراد جامعه ایرانی می سنجد که امکان پذیر است. مزیت رقابتی ما نسبت به محصولات مشابه خارجی باشد.

وی افزود: در کلینیک ها از محصولات مشابه خارجی برای بهبود عملکردهای شناختی مراجعان استفاده می شود که علاوه بر هزینه های بسیار بالا، فقط برای مراجعه کنندگان در کلینیک قابل استفاده است. اما محصول شرکت ما علاوه بر هزینه بسیار کمتر نسبت به رقبای خارجی خود، از گرافیک جذاب تری برخوردار است و مشتریان می توانند به صورت حضوری و آنلاین از خدمات این محصول استفاده کنند.

مدیرعامل این شرکت فناوری خاطرنشان کرد: آنلاین بودن مزیتی است که به مشتریان امکان استفاده از محصول را در هر زمان می دهد و درمانگران نیز می توانند فعالیت های انجام شده توسط مشتریان را به صورت آنلاین مشاهده کنند و این امکان استفاده روزانه، توانایی بهبود مشتریان را افزایش می دهد. که در محصولاتی که فقط به صورت شخصی و فیزیکی قابل استفاده هستند اصلا دیده نمی شوند.

دکتر مرادی با اشاره به اینکه در سال های اولیه اکثر موارد تحقیقاتی پروژه ها مورد بررسی و اصلاح قرار گرفت، گفت: محصولات شرکت ما به تازگی وارد بازار مدارس و درمانگاه ها شده است و طبق پیش بینی های انجام شده در 18 ماه آینده، 10 درصد از بازار را می توان لمس کرد. ، دسترسی پیدا کرد.

وی با تاکید بر اینکه بازی های شناختی، توجهی و حافظه ای این شرکت بر اساس تست های استاندارد جهانی و پرورش یافته است، خاطرنشان کرد: این محصولات در بازار کشورهای فارسی زبان و خاورمیانه و این محصول قابل استفاده است. این ظرفیت را دارد که در سیستم های آموزشی مدارس خارج از کشور نیز استفاده می شود.

مدیرعامل این شرکت فناور با یادآوری اینکه شرکت های حوزه فناوری های همگرا نیاز به تخصص های متفاوتی دارند، گفت: دستیابی شرکت های این حوزه به افراد مناسب و کارآمد دشوار است. همچنین تعامل بین این افراد بین آنها گاهی به چالش کشیده می شود زیرا آنها از حوزه های مختلف می آیند. به همین دلیل است که بهبود مهارت های نرم افزاری و تسهیل همکاری بسیار مهم است.

مرادی در تشریح چالش های تجاری پیش روی این شرکت گفت: تعامل با رشته های با تخصص های مختلف و ناتوانی در درک یکدیگر و ورود به بازارهای ناشناخته از چالش های تجاری شرکت ما بود. این شرکت برای رفع این چالش ها از روش هایی مانند آشنایی با حوزه های جدید، استفاده از افراد آشنا به آن حوزه به صورت تیمی، تعامل جدی با مشتریان در بازارهای جدید، تلاش برای ایجاد درک متقابل و گاهی جایگزینی افراد استفاده کرد.

انتهای پیام/


sorces

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

ادارات بوشهر، گناوه، دیلم و تنگستان تعطیل شد

ایسنا/ بوشهر معاون عمرانی استاندار از تعطیلی شهرستان های بوشهر، گناوه، دیلم و تنگستان به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.